Nieuws

Bijeenkomst ‘Een open deur’: toegankelijke informatie om te kunnen kiezen

15 oktober 2018

Hoe komen mensen, die op zoek zijn naar zorg en ondersteuning, er achter of een zorgaanbieder écht bij hen past? Wat maakt informatie toegankelijk en gebruiksvriendelijk? De VGN wil dat mensen nog beter weten hoe ze zich kunnen laten informeren en hoe ze keuzes kunnen maken. Daarom organiseert de VGN samen met Ieder(in) en LFB de bijeenkomst ‘Een open deur’.

Zorgaanbieders, cliëntenorganisaties, zorgkantoren en onderzoeksinstituten gaan samen in gesprek over wat er goed gaat en wat er beter kan. Het exacte programma ontvangt u twee weken voor de bijeenkomst.

Het programma bestaat uit twee onderdelen:

Workshop: Belangrijke informatie om te kunnen kiezen

Ieder(in) en LFB presenteren de resultaten uit hun onderzoek naar informatie om te kunnen kiezen. Er is onderzoek gedaan naar de aandachtspunten die belangrijk zijn om te kunnen kiezen. Ervaringsdeskundigen van de LFB hebben gekeken naar de informatie van zorgaanbieders. Ook is er een vragenlijst ingevuld door mensen met een beperking (of hun familie). Op deze manier geven Iederin en LFB een beeld van de informatie die nodig is om een keuze te kunnen maken voor passende zorg.

Aanvullend willen we zorgaanbieders en ontwikkelaars uitnodigen om iets te vertellen over hun aanpak: hoe sluiten zij aan bij de gebruikers? Laat u inspireren en praat mee!

Focusgroepen: Toegankelijke informatie om te kunnen kiezen

Geïnspireerd door de workshop, gaan we in focusgroepen verder in op vragen zoals: Wat maakt informatie om te kunnen kiezen toegankelijk, gebruiksvriendelijk en passend? Wat neemt u mee uit de workshop? Heeft u tips, suggesties, goede voorbeelden?

Voor wie?

De bijeenkomst richt zich op mensen die betrokken zijn bij het aanbieden van informatie over het zorgaanbod in de gehandicaptenzorg en mensen die actieve gebruikers zijn van informatie om keuzes te kunnen maken.

We vragen u om zo veel mogelijk in duo’s te komen van bijvoorbeeld een beleids-, communicatie- of klantcontactfunctionaris samen met een gebruiker van de informatie (zoals cliëntondersteuner, ervaringsdeskundige).

Waar en wanneer?

Datum: 29 november 2018
Locatie: Landgoed de Horst in Driebergen

  • Inloop en lunch 12.30 uur
  • Start 13.00 uur
  • Afronding 16.30 uur

U kunt zich niet meer aanmelden voor deze bijeenkomst.

 

Deze pagina is een onderdeel van: