twitter
 
 
 
11 oktober 2017 10:08

Kennis testen met Zorgdialoog App

Begin oktober heeft Kennisplein gehandicaptensector de Zorgdialoog App gelanceerd. De app, die te downloaden is via Google Play en de Appstore, geeft handige tips en daagt medewerkers in de gehandicaptenzorg uit om na te denken over hun werk. De app is individueel te gebruiken, maar nodigt ook uit om met collega’s te sparren.

Link naar artikelDecoratieve afbeelding
In gesprek

De Zorgdialoog App is eenvoudig in opzet, kost weinig tijd in gebruik en bestaat uit vragen en stellingen. Bijvoorbeeld: ‘Marie krijgt een epileptische aanval. Ondersteun jij Marie met de juiste basisbehandelingen?’ De gebruiker kan vervolgens doorklikken op ‘Meer weten’ voor meer informatie op het Kennisplein. Of de medewerker gaat daarover in gesprek met collega’s. De app is getest en ontwikkeld met bezoekers van het Kennisplein Gehandicaptensector. Samen maken we de zorg voor cliënten nog beter!

Ook in kaartspel beschikbaar

Naast de app zijn de vragen en stellingen ook beschikbaar in spelvorm. De stellingskaarten en de spelregels zijn als pdf-bestand te downloaden en uit te printen. Het Zorgdialoogspel is ook voor het onderwijs te gebruiken. Met het kaartspel kunnen studenten op een speelse, laagdrempelige manier van elkaar leren hoe zij vragen en dilemma’s in de zorg aanpakken.

Oproep en winactie

De app wordt gelanceerd met een ludieke actie. Medewerkers wordt gevraagd om met een filmpje of foto te laten zien hoe zij de Zorgdialoog app gebruiken. De eerste 100 inzendingen ontvangen een doosje met stellingen, handig om het gesprek te voeren met het team of collega’s. Insturen kan tot 30 november 2017 via het e-mailadres: info@kennispleingehandicaptensector.nl met in de onderwerpregel ‘Inzending foto/filmpje Zorgdialoog App’.

Kennisplein Gehandicaptensector

Het Kennisplein Gehandicaptensector is de plek waar professionals elkaar kunnen ontmoeten en hun kennis en ervaring kunnen uitwisselen. Fysiek, tijdens bijeenkomsten, in netwerkbijeenkomsten of op de jaarlijkse Kennismarkt, maar ook digitaal.

Bron:
Vilans, Kennisplein gehandicaptensector

Reacties

Wat een mooie app met nuttige informatie voor zorgprofessionals. Misschien nog een suggestie voor een extra kaart: hoe ga ik om met een klacht van een cliënt of zijn vertegenwoordiger. Een goede eerste reactie van de medewerker, kan zoveel uitmaken bij het voorkomen van een klachtbehandeling. Els van Logchem, klachtenfunctionaris

Reactie toevoegen

 









Beveiligingsvraag:

Wat is het vierde woord in deze zin? *

* Verplicht veld