Achtergrond

Informatie geven

31 januari 2018

‘Ik ben in het verleden weleens niet goed begrepen’, zegt Mireille de Beer. Die uitspraak is niet overdreven. In haar verhaal op de nieuwe website van de VGN geeft ze verschillende voorbeelden. Toen ze een keer haar OV-kaart kwijt was, lukte het niet om telefonisch een nieuwe aan te vragen. Een baliemedewerkster op het station heeft haar echter goed geholpen.

‘Dit gesprek met die conducteur was puur voor de foto’, vertelt ze. ‘Om te laten zien dat het belangrijk is dat mensen je op een rustige manier informatie geven, zeker in een omgeving waar zoveel prikkels zijn als op een station.’ Ze hoopt dat haar verhaal eraan bijdraagt dat mensen meer begrip tonen voor mensen met een beperking. ‘Het gaat niet alleen om mij, ook om anderen. Hun verhaal naar buiten brengen is een goede taak voor de VGN.’

Op de nieuwe site staan, naast de gebruikelijke informatie, al meer verhalen over wat het betekent om met een beperking te leven. Ook zijn er verhalen te lezen over het werk van medewerkers in de gehandicaptenzorg.

Deze pagina is een onderdeel van: