Nieuws van leden

Landelijke wervingscampagne 's Heeren Loo van start

’s Heeren Loo start voor het eerst een landelijke wervingscampagne. De organisatie die landelijk ondersteuning biedt aan mensen met een verstandelijke beperking heeft in een aantal regio’s een (dreigend) tekort aan personeel. Het gaat landelijk om ongeveer 350 vacatures. Het gaat met name om functies voor de ‘complexere’ doelgroepen.

Tekort aan personeel
Het tekort aan personeel speelt in de hele zorgsector. Bij ’s Heeren Loo gaat het op dit moment vooral om medewerkers voor groepen waar cliënten wonen met complexe problematiek. Omdat de zorg voor deze groepen clienten de komende jaren alleen maar groter wordt, neemt het aantal vacatures toe. Daarom richt de wervingscampagne zich in eerste instantie op nieuwe medewerkers die willen werken met cliënten met: Moeilijk Verstaanbaar Gedrag (MVG), een Licht Verstandelijke Beperking (LVB) of Ernstige Meervoudige Beperkingen (EMB).


Cijfers
Bij ’s Heeren Loo bieden we ondersteuning aan bijna 10.000 mensen met een verstandelijke beperking. Ongeveer een derde van deze mensen heeft een zogenaamde ‘hogere’ indicatie. Dat wil zeggen dat zij (zeer) intensieve begeleiding nodig hebben. Er werken 13.550 mensen bij ’s Heeren Loo. De zorgaanbieder biedt ondersteuning door vrijwel heel Nederland en is hiermee de grootste binnen de gehandicaptenbranche. Meer info: http://view.publitas.com/s-heeren-loo-zorgroep/feitencijfers2016/page/2-3

Vacatures
In de eerste twee kwartalen van 2017 werd duidelijk dat sommige vacatures binnen ’s Heeren Loo moeilijk te vervullen zijn. De vacatures blijven steeds langer open staan. Daarom is besloten om een landelijke wervingscampagne in te zetten. De campagne richt zich vooral op mensen die toe zijn aan een volgende stap in hun (zorg) carrière. Doordat ’s Heeren Loo in vrijwel heel Nederland locaties heeft, is er voor ieder wat wils. Ook biedt de zorgorganisatie (interne) opleidingen aan en zijn er veel doorgroeimogelijkheden.


Radiospots, social media campagne en meer
Vanaf 19 juni zijn twee weken lang radiosports te horen op radio 538 en Q-music. Daarnaast start een social media campagne. Voor meer informatie en filmpjes kijk op: www.sheerenloo.nl/werkt

 

Redactie VGN

Deze pagina is een onderdeel van: