Nieuws

STER zendt GHZ-commercial uit: ‘In onze sector bestaat het begrip afstand niet’

De STER bood onlangs brancheorganisaties in Nederland de kans om zonder kosten een eigen commercial te laten uitzenden. De VGN reageerde meteen. In de eerste twee weken van mei wordt een reclamespot van dertig seconden uitgezonden via de publieke omroepen. Van de tv-commercial is ook een radiospotje afgeleid.

In de boodschappen vraagt de gehandicaptensector onder het motto ‘denk een beetje aan ze’ ten tijde van de coronacrisis aandacht van het Nederlandse publiek. Aandacht voor een sector die anders is. ‘In de GHZ bestaat het begrip afstand niet, laat staan anderhalve meter. Onze praktijk staat juist in het teken van warme aandacht van nabij en knuffelen.’

Coproductie

De tv-commercial is door het VGN-communicatieteam bedacht en in nauwe samenwerking met ’s Heeren Loo geproduceerd op drie van hun locaties: op het woonzorgpark van Ermelo, in de wijk De Meern en op een woongroep in Emmeloord, waar jongeren met een LVB wonen. De voice-over is van VGN-bestuursvoorzitter Boris van der Ham. De commercial werd geproduceerd door videoproductiebedrijf Roadworks. 

Ontroerend

De spotjes maken op een ontroerende manier duidelijk dat zorg in de nabijheid onontbeerlijk is in de praktijk van de gehandicaptenzorgaanbieders. Maar ook dat cliënten, hun dierbaren en zorgmedewerkers het moeilijk hebben sinds de uitbraak van corona in ons land. Gedwongen afstand schuurt. De achtergrondmuziek – het nummer ‘Omarm me’ van BLØF – versterkt de boodschap: ‘Ik sta hier met een uitgestoken hand’

Nu al in première

De STER programmeert de commercials van brancheorganisaties in de zogenoemde restzendtijd in de blokken die niet geheel zijn verkocht. Zodra het uitzendschema van de eerste twee weken in mei bekend is, volgen de tijdstippen waarop de GHZ-clip is te zien op tv en te horen op de radio. Tot die tijd zet de VGN de commercial al volop in via haar interne en externe netwerk.

Deze pagina is een onderdeel van: