Jaarverslag Koraal Groep categoriewinnaar bij Deloitte Kordes Award 2012

12 december 2012

Tijdens de Grand Finale van de Deloitte Kordes Award op 11 december is het jaarverslag van Koraal Groep uitgeroepen tot het beste jaarverslag in de categorie zorg.

‘Samen werken wij aan groei’, dat is het centrale thema van het jaarverslag 2011 van Koraal Groep. Hoe ervaren cliënten en medewerkers hun eigen groei? Daar vertellen ze zelf over in korte filmpjes die bezoekers kunnen selecteren in een vernieuwend videolandschap. Wie meer wil weten over cijfers, strategie of beleid, kan de gewenste informatie terugvinden in een traditioneel verslag. Gedurende de afgelopen maanden ontving Koraal Groep veel positieve reacties over deze nieuwe opzet.

Lof
Ook tijdens de Grande Finale van de Deloitte Kordes Award kon het jaarverslag van Koraal Groep rekenen op veel lof. Vooral het toegankelijke videolandschap met korte films, die de kijker een eerlijk en soms verrassend beeld geven van wat Koraal Groep doet en waar Koraal Groep voor staat. Verder noemde de jury de combinatie tussen digitale verslaglegging en traditionele verantwoording op papier uitermate geslaagd en toonaangevend voor de ontwikkeling van jaarverslagen in het algemeen.

Trots
Koraal Groep is trots dat het jaarverslag tot winnaar is gekozen in de categorie zorg. Deze prijs is een erkenning voor onze inspanningen om tot een zo toegankelijk en transparant mogelijke jaarverslaggeving te komen.

Bekijk het jaarverslag 2011 van Koraal Groepop op www.koraalgroep.nl/2011. Klik ook even op het filmpje ‘The making of’ om te zien hoe cliënten van TV Op de Bies hebben meegeholpen tijdens de draaidagen. Een mooi voorbeeld van cliëntparticipatie binnen Koraal Groep.

Persbericht: Koraal Groep

Wil je meer weten?