Pop-up winkel VGN trekt aandacht van de media
Ruim 40 mensen uit de gehandicaptenzorg hebben zichzelf en de sector letterlijk en figuurlijk zichtbaar gemaakt afgelopen week in winkelcentrum Hoog Catharijne. Een dag lang stonden zij in de etalage om hun verhaal met de tienduizenden passanten te delen. Ook de media is dit niet ontgaan.
RTV Utrecht
In de ochtend hebben we onze actie toe kunnen lichten in het programma Utrecht is Wakker van RTV Utrecht Radio M.
- Bekijk hier de uitzending (over de actie is te horen vanaf minuut 5.38)
NPO Radio 1
Het programma Nieuws en Co van NPO Radio 1 bezocht onze actie en maakte een mooie reportage waarin deelnemers en voorbijgangers aan het woord kwamen.
- Beluister hier de uitzending (over de actie is te horen vanaf minuut 41.39)
Hart van Nederland
En ook Hart van Nederland kwam langs en maakte een prachtig item over onze pop-up winkel.
Een dag die zorgde voor zichtbaarheid en actie
Naast de fysieke bezoekers en flink veel online (social media) aandacht, heeft de actie dus ook de aandacht van verschillende media gegrepen. Dankzij deze media-aandacht hebben we nóg meer zichtbaarheid kunnen creëren voor de mensen uit de gehandicaptenzorg.