Nieuws

's Heerenloo zet digitaal museum in als wervingstool

05 november 2012

‘s Heeren Loo Zorggroep is een zorgorganisatie die mensen met een verstandelijke beperking helpt hun leven in te vullen zoals zij dat zelf willen. En dat doet het al sinds 1891. Het werd tijd om die ruim 120 jaar historie eens vast te leggen. Dat gebeurde in een boek, maar eerder deze maand opende het 's Heerenloo ook een digitaal museum. In 15 virtuele kamers wordt de geschiedenis van de organisatie getoond in tekst, maar ook met video's van clienten, medewerkers en andere betrokkenen van de organisatie.

De aanleiding voor het digitale museum is het 120-jarig jubileum. Met het digitaal museum wil 's Heerenloo zich positioneren binnen de verstandelijk gehandicaptenzorg, met issues die er echt toe doen. 's Heerenloo vindt dat geschiedenis ertoe doet, omdat het goed is om te weten waar je vandaan komt, als je wilt weten waar je naartoe wilt. Op basis van welke kernwaarden je nu en straks bestaansrecht hebt. Vandaag de dag kiezen jongeren meer dan ooit voor organisaties met een uitgesproken identiteit om zich mee te associëren, mee te verbinden. In de zorg is het altijd moeilijk geweest om nieuwe instroom van personeel te sturen. Met het digitaal museum wil 's Heerenloo meer identiteit als merk creëren. Uiteindelijk is gekozen voor een digitáál museum, om met name jongere doelgroepen mee aan te spreken. Met multimediale content en echt moderne vormgeving en technieken maakt 's Heerenloo een portaal naar de geschiedenis, die vooral heel toegankelijk is voor iedereen. En overal vandaan te benaderen is. Naast de genoemde jongeren en schoolverlaters die 's Heerenloo wil aanspreken om het imago positief te beïnvloeden als moderne werkgever, wil 's Heerenloo ook graag ouders en verwanten aanspreken van mensen met een verstandelijke beperking.

Maartje
Wil je meer weten?
Neem contact op met Maartje van der Rijt

Deze pagina is een onderdeel van: