Helpdesk mevrouw met headset achter telefoon

Als P&O’er krijgt u veel vragen van medewerkers over de CAO, arbeidsvoorwaarden en arbeidsrecht in de gehandicaptenzorg. De CAO-helpdesk van de VGN zit klaar om uw vragen te beantwoorden. Jaarlijks beantwoordt ons team van juristen duizenden vragen. Zij kennen de CAO van binnen en buiten en volgen ontwikkelingen op het gebied van arbeidsrecht op de voet.

Exclusief voor VGN-leden
De CAO-helpdesk is exclusief voor leden van de VGN. Bent u P&O'er in de gehandicaptenzorg en is uw organisatie aangesloten bij de VGN? Dan kunt u met uw vragen over de CAO en arbeidsrecht bij de CAO-helpdesk terecht.

Bent u werknemer in de gehandicaptenzorg en heeft u een vraag over uw arbeidsvoorwaarden of het arbeidsrecht? Neem dan contact op met de personeelsfunctionaris van uw organisatie of met de vakbond.

Voor leden bieden wij de volgende diensten:
 

1. Contact met de CAO-helpdesk
U kunt contact opnemen met de juristen van de CAO-helpdesk via:

  • 030-273 97 19 : bereikbaar op maandag, woensdag en donderdag van 9.00 tot 12.00 uur;

  • caohelpdesk@vgn.nl: uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord.

2. Online CAO met toelichtingen
In onze online CAO vindt u bij ieder CAO-artikel een toelichting op de meest gestelde vragen. Deze service is exclusief voor P&O'ers; u kunt de toelichtingen alleen lezen als u ingelogd bent.

Om de toelichtingen te kunnen lezen, gaat u naar www.vgn.nl/cao/2017-2019. In de rechter bovenhoek vindt u de knop 'toegang aanvragen'. Zodra u bent ingelogd, ziet u bij artikelen toelichting als er een blauw i-icoontje bij een artikel staat.  

3. E-learning CAO Gehandicaptenzorg
Speciaal voor P&O'ers hebben we de e-learning CAO Gehandicaptenzorg ontwikkeld. Na het volgen van deze e-learning:

  • Kent u de verschillende soorten regelgeving en weet u hoe die zich tot elkaar verhouden;
  • Kent u de belangrijkste bepalingen die in wet- en regelgeving voorkomen;
  • Weet u hoe een CAO tot stand komt en kent u de verschillende CAO-vormen;
  • Weet u hoe de CAO Gehandicaptenzorg is opgebouwd;
  • Weet u waarom u deze CAO moet toepassen;
  • Beschikt u over praktische kennis, dankzij oefeningen met de CAO Gehandicaptenzorg
  • U kunt de e-learning CAO Gehandicaptenzorg alleen volgen als u zogeheten 'P&O-rechten' hebt. Werkt u als functionaris bij een organisatie die is aangesloten bij de VGN? Dan kunt u P&O-rechten aanvragen via caohelpdesk@vgn.nl

4. Brochures
De CAO-helpdesk heeft diverse brochures voor u geschreven, waarin een onderwerp met betrekking tot arbeidsvoorwaarden verder wordt uitgediept. Deze brochures zijn exclusief voor leden van VGN.  U vind ze op de pagina CAO als u ingelogd bent, er verschijnt dan een knop "producten voor VGN-leden".

  • Arbeidsovereenkomsten
  • Model arbeidsovereenkomsten
  • Arbeidstijden
  • Bijzondere diensten
  • Salariëring
  • Vakantie
  • Verlof 2019

5. VGN Nieuwsbrief Arbeidszaken
Ongeveer eens per twee weken verstuurt de VGN de Nieuwsbrief Arbeidszaken. Deze nieuwsbrief bevat onder andere informatie over arbeidsvoorwaarden, arbeidsmarkt, HRM en opleidingen. Onderaan de website (in de footer) kunt u zich inschrijven.
 

Nog geen lid van de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland?

Wilt u lid worden van de VGN lees dan deze informatie.