Helpdesk mevrouw met headset achter telefoon

Als P&O’er krijgt u veel vragen van medewerkers over de CAO, arbeidsvoorwaarden en arbeidsrecht in de gehandicaptenzorg. De CAO-helpdesk van de VGN zit klaar om uw vragen te beantwoorden. Jaarlijks beantwoordt ons team van juristen duizenden vragen. Zij kennen de CAO van binnen en buiten en volgen ontwikkelingen op het gebied van arbeidsrecht op de voet.

Exclusief voor leden van de VGN

De CAO-helpdesk is exclusief voor leden van de VGN. Bent u P&O'er in de gehandicaptenzorg en is uw organisatie aangesloten bij de VGN? Dan kunt u met uw vragen over de CAO en arbeidsrecht bij de CAO-helpdesk terecht.

Bent u werknemer in de gehandicaptenzorg en heeft u een vraag over uw arbeidsvoorwaarden of het arbeidsrecht? Neem dan contact op met de personeelsfunctionaris van uw organisatie of met de vakbond.

Voor leden biedt de VGN

  1. De CAO-helpdesk
    U kunt contact opnemen met de juristen van onze CAO-helpdesk:

    • 030-273 97 19: bereikbaar op maandag, woensdag en donderdag van 9.00 tot 12.00 uur

    • caohelpdesk@vgn.nl: uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord
       

  2. Online CAO met toelichtingen
    Bij de online CAO biedt de VGN toelichtingen op CAO-artikelen voor P&O'ers. U kunt hier toegang aanvragen om, naast de CAO, ook deze toelichtingen te kunnen raadplegen. 
      
  3. E-learning CAO Gehandicaptenzorg
    Speciaal voor P&O'ers heeft de VGN de e-learning CAO Gehandicaptenzorg ontwikkeld. Na het volgen van deze e-learning:
     
    • Kent u de verschillende soorten regelgeving en weet u hoe die zich tot elkaar verhouden
    • Kent u de belangrijkste bepalingen die in wet- en regelgeving voorkomen
    • Weet u hoe een CAO tot stand komt en kent u de verschillende CAO-vormen
    • Weet u hoe de CAO Gehandicaptenzorg is opgebouwd
    • Weet u waarom u deze CAO moet toepassen
    • Beschikt u over praktische kennis, dankzij oefeningen met de CAO Gehandicaptenzorg
       
    U kunt hier toegang tot de e-learning CAO Gehandicaptenzorg aanvragen.
     
  4. Brochures
    De CAO-helpdesk biedt P&O'ers diverse brochures waarin onderwerpen met betrekking tot arbeidsvoorwaarden verder worden uitgediept:
    • Arbeidsovereenkomsten
    • Model arbeidsovereenkomsten
    • Arbeidstijden
    • Bijzondere diensten
    • Salariëring
    • Vakantie
    • Verlof

       
  5. VGN Nieuwsbrief Arbeidszaken
    Ongeveer eens per twee weken verstuurt de VGN de Nieuwsbrief Arbeidszaken. Deze nieuwsbrief bevat onder andere informatie over arbeidsvoorwaarden, arbeidsmarkt, HRM en opleidingen. U kunt zich hier aanmelden voor deze nieuwsbrief. 

Nog geen lid?

Wilt u lid worden van de VGN? Lees dan deze informatie.