Nieuwe publicatie | Zonder samenwerking blijft zorgtechnologie aan de zijlijn

Hoe zorg je dat mbo-studenten niet alleen leren over zorgtechnologie, maar er ook echt mee oefenen in de praktijk? En hoe kunnen onderwijs en zorgorganisaties samenwerken om technologie een vanzelfsprekend onderdeel van stageopdrachten te maken?

Publicatie ZoTeg deel 1

Mbo-studenten leren niet vanzelf hoe zorgtechnologie in de praktijk werkt. Zonder duidelijke afspraken tussen onderwijs en zorgorganisaties blijven waardevolle praktijkopdrachten uit, en mist de gehandicaptenzorg kansen om vooruitgang te boeken. Daarom brengt de Academische Werkplaats ZoTeG een nieuwe artikelenserie uit over praktijkopdrachten met zorgtechnologie. In elk deel belichten we een ander thema uit de praktijk. 

De medewerker van de toekomst is de student van nu

In dit eerste deel lees je waarom samenwerking een randvoorwaarde is, welke verantwoordelijkheden mbo-instellingen en zorgorganisaties daarbij dragen, en welke rollen cruciaal zijn om studenten goed te begeleiden. Hoe pakt een zorgorganisaties zoals Ipse de Bruggen dit concreet aan? We delen inzichten van practor Jolanda van Til (Deltion College/Windesheim) en praktijkervaringen uit de gehandicaptenzorg.

Download hieronder de publicatie. 

Wil je meer weten of heb je vragen of opmerkingen?

Neem contact op met Quinten Fenmans
Telefoonnummer
VGNQUINTEN_MG_0460a © Norbert Waalboer Fotografie.jpg